tovelundh.blogg.se

Hej, på denna bloggen kommer jag skriva om allt möjligt, hoppas ni kommer tycka om den

Fallen ängel

Publicerad 2016-05-19 08:38:18 i Allmänt,

Som avslutning för mina bokrecensioner tänkte jag skriva lite om min favorit bokserie. Fallen ängel, eller som den heter på engelska Hush hush. Det finns fyra böcker i bokserien, på svenska heter dom Fallen ängel, Förlorad ängel, Noras val och änglarnas kamp. Bokserien är skriven av Becca Fitzpatrick.

Böckerna kretsar kring en tjej som heter Nora Grey, en dag när hon är i skolan så träffar hon en kille som kallas för Patch (hans riktiga namn är Jev Capriano). Patck flörtar med henne, men han verkar även farlig och ibland känns det som att han förföljer Nora. Men ju mer tid Nora och Patch spenderar tillsammans så märker Nora att hon börjar få känslor för honom. Nora och Patch blir tillsammans och Nora får reda på NÅGRA av hans hemligheter. Patch är en fallen ängel. Patch har många fiender och Nora får snart veta att hon också har det. Genom böckerna så får man mer och mer insikt om Noras liv och man känner sig som en del av boken. Det är därför jag älskar dessa böckerna, man blir en del av dom. sex av fem stjärnor helt klart. Hoppas ni har uppskattat mina inlägg. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela