tovelundh.blogg.se

Hej, på denna bloggen kommer jag skriva om allt möjligt, hoppas ni kommer tycka om den

Starcrossed

Publicerad 2016-05-05 09:08:06 i Allmänt,

Hej!

Jag läste precis färdigt bokserien Starcrossed för andra gången och då tänkte jag att det passar perfekt att skriva om just den bokserien. Starcrossed är en serie på 3 böcker som heter Helena, Hades och Nemesis.

Starcrossed handlar om en tjej som heter Helena (obviously). Hon är blond och väldigt lång (Igenkänningsfaktor 100%) I hela hennes liv har hon känt att hon inte riktigt passar in, att hon inte är som alla andra. Men så möter hon Lucas, så fort hon ser honom så försöker hon strypa honom. Helena får veta att hon är en halvgud. Halvgudar kallas för ättlingar. Det finns fyra olika ätter av halvgudar, Lucas tillhör Thebes ätt, att Helena försökte döda Lucas betyder att hon tillhör en annan ätt eller är en utstött. Eftersom att en övernaturlig kraft vill att ättlingarna ska döda varandra. Men de är säkra på att hon tillhör en annan ätt. Ättlingar ärver krafter från guden de härstammar ifrån, Helena är otroligt snabb, stark, kan flyga, är en nedstigare (en som kan ta sig ner i Hades utan att dö) och kan även skapa blixtar. Helena och Lucas räddar varandras liv och det gör så att de inte vill döda varandra längre, istället blir de förälskade i varandra. Ättlingar får även sina utseenden och skickligheter från människor från det trojanska kriget, Helena och Lucas har fått sina utseenden från Helena och Paris, de två huvudkaraktärerna från det trojanska kriget. Genom alla liv dessa karaktärerna haft så har deras kärlek alltid varit dömd, nutidens liv är inget undantag. I dessa böckerna är det mycket sorg, triangeldrama, kärlek och krig. Helena tvingas att slåss mot ättlingar, myrmidoner, monster, gudar och även gamla vänner. Hur ska hon göra för att ändra sin framtid?

Jag ger dessa böcker 4 av 5 stjärnor eftersom jag tycker att det borde finnas en fjärde bok. Annars är det en otroligt bra bokserie som man inte vill lägga ifrån sig!


Jag har även beställt 3 böcker från bokus nyligen så när jag får hem dom så ska jag verkligen skriva om dom här! Tills nästa inlägg så kan jag väl bara säga, vi ses! Hoppas att ni blir inspirerade till att läsa dessa böckerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela