tovelundh.blogg.se

Hej, på denna bloggen kommer jag skriva om allt möjligt, hoppas ni kommer tycka om den

The Mortal Instruments

Publicerad 2016-05-09 09:58:27 i Allmänt,

Hej!
Nu kommer det ännu ett bokinlägg. Den här gången ska jag skriva om The Mortal Instruments. Det finns 6 böcker i denna bokserien men än så länge har jag bara läst de fyra första. Så jag kan ju självklart inte skriva om alla böckerna men jag kan beskriva handlingen överlag.

The Mortal Instruments handlar om en tjej som kallas Clary Fray, men hennes riktiga namn är Clarissa Fairchild. Clary märker att hon kan se saker som inte andra människor ser och det är så hon träffar Jace Wayland. Clary får veta att hon är en skuggjägare, precis som Jace. Clary och Jace umgås mycket med barnen i familjen Lightwood som är en av de stora skuggjägar-familjerna. Clary och hennes kompis Simon tar hjälp av skuggjägarna för att försöka rädda Clarys mamma från en man som heter Valentine. Valentine är en ond skuggjägare, han gör allt för att få vad han vill ha. Ju mer Clary och Jace umgås desto starkare känslor får de för varandra, romantiska känslor. Vilket inte är särskilt smart eftersom att Valentine har sagt att Clary och Jace är syskon... I denna bokserien finns det många olika varelser som skuggjägare, demoner, vampyrer, varulvar, besvärjare och älvor. Det uppstår nya konflikter hela tiden och det finns alltid någonting att se fram emot i böckerna.

Jag ger denna bokserien 4 av 5 stjärnor, den hade säkert kunnat få 5 av 5 men jag tycker att den är lite långrandig ibland. Men jag tycker helt klart att den är värd att läsa för historien är otroligt bra enligt mig.

Det har även gjorts en tv-serie som baseras på dessa böckerna. Serien heter Shadow Hunters och finns på Netflix, jag tror dock att det bara finns en säsong än så länge men den är otroligt bra. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela