tovelundh.blogg.se

Hej, på denna bloggen kommer jag skriva om allt möjligt, hoppas ni kommer tycka om den

Vampire Academy

Publicerad 2016-05-02 10:43:56 i Allmänt,

Vampire Academy är en bokserie på sex böcker. De handlar om en tjej som heter Rose Hathaway, hon är även en dhampir. Moroi är de riktiga vampyrerna, de lever dock inte för evigt och de klarar av solljus, trots att de inte tycker om det. Dhampirer är hälften Dhampir och hälften moroi, de är som vanliga människor förutom att de har stärkta sinnen och är starkare och snabbare än vanliga människor. Strigoi är onda vampyrer som är odödliga, tål inte solen och de dödar ofta de som de dricker ifrån. Rose har en bästavän som heter Lissa Dragomir, hon är en kunglig moroi. Rose och Lissa har ett slags själsband eftersom att Lissa en gång förde Rose tillbaka från de döda. De rymde från sin skola under två år och när de sedan fördes tillbaka så blev Rose tvungen att ta extra lektioner med sin mentor Dimitri Belikov (sexy as fuck). Rose blir förälskad i Dimitri och böckerna kretsar kring dramat i Lissas liv och Rose och Dimitris förhållande som lärare och elev. Sorg, kärlek och död tycker jag är de ord som bäst beskriver de här böckerna.

Jag ger denna bokserien 5 av 5 stjärnor. Jag har läst den två gånger och den berör mig fortfarande.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela